Sidor

tisdag 1 maj 2018

Sköna maj

Nåja, skön vet jag inte. Kallt och grått är det ute. Hoppas verkligen värmen kommer snart.

Valborg blev en lugn historia för mig. Ingen brasa. En prommis blev det på kvällen, men inte mycket mer.

Idag skulle min mamma ha fyllt 100 år. Satt och kollade gamla foton och då hittade jag detta. Det måste ha varit tagit cirka 1928 och hela klassen (hela skolan?) skulle åka till Skansen. Det var en stor händelse för torparungar på den tiden.

Mamma Ruth är nummer fyra i översta raden från höger.



6 kommentarer:

  1. Härligt att barn även då fick göra en skolresa till Skansen.
    Inget väder att hurra för just nu. Det blir till att göra lite inomhus för mig idag.
    Ha det så fint!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fina vädret kom! Nästan så man inte tror att det är sant. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  2. Åh, tänk om din mamma fått fylla 100. Vilken fin bild! Roligt att få komma till Skansen. Ha det så bra / Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste ha varit jättespännande. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  3. Fin gammal bild, och vilken stor händelse det måste ha varit för din Mamma och kompisar. Här blev det en 1 Maj med urtrist väder, regn mest hela dagen, och kallt. Det blev till att vara inne.
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  4. Ja du en kylig april månad. Oj var länge sen. Det måste ha varit väldigt stort för dom barnen.

    Kramar

    SvaraRadera