Sidor

lördag 13 oktober 2018

Fin fredag

Nu när jag går hem tidigare på fredagarna passar jag på att göra något kul. Igår blev det en prommis i Vitabergsparken. Det var längesedan jag var där och hade nästan glömt bort hur fint det är där uppe.



 
Det var så varmt och skönt ute. Hade så klart för mycket kläder på mig. Tänk att det fortfarande finns blommande blommor kvar!
 
 
En kollega hade sin supergulliga vovve med sig på jobbet. Han heter Hunter och jag blev alldeles kär i honom!
 
 
I veckan var vi ett gäng som besökte vinden på jobbet. Rosenlunds ålderdomshem byggdes under 1880-talet. Min morors faster bodde där från slutet på 1800-talet fram till sin död 1924. Hon beskrevs som fattig arbetaränka. Ibland är världen liten, nu 100 år efter jobbar jag där! Det heter numera Katarinahuset. Tyvärr ville min mobilkamera inte riktigt funka, men några foton blev det.
 


 






4 kommentarer:

  1. Visst är det ett märkligt sammanträffande att du jobbar där din ana har bott. Var det hon som inte ville du skulle fota mer tro? Hihi, njae de ser ju inte speciellt spöklikt ut där uppe, men skenet kan ju bedra! Härligt med sommarbilder i mitten av Oktober. Ha en skön helg nu Kram / Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Börjar undra. Kanske gillar hon inte att jag börjat forska angående hennes båda döttrar som var prostituerade i slutet på 1800-talet. Mycket kommer upp. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  2. Det är så fint i Vitabergen, den besöker vi ofta. Läste att det fortfarande finns ett hus med utedass kvar. Härligt när vovsingar får vara med på jobbet. Det måste vara roligt att få se var ens släkting har bott. Bra med släktforskning, då kan man hitta mycket. Ser ut som en fin och välskött vind.
    Skönt att få några timmar mer när det är helg!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var jättefin. Något borde du göra där uppe. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera