Sidor

söndag 22 april 2018

En fin helg

Igår blev det ett besök på Bergianska trädgården. Ute fanns det inte alls så många blommor. Dessutom blåste det ganska friskt, så det var svårt att få några fina foton.

 
 
 
 
I växthuset blommade det ganska mycket. Det är mysigt att gå där och bara njuta. En god glass blev det mitt i grönskan.
 
 

 
 
Idag söndag blev det en prommis. Soligt och fint, fast det blåste kallt. Doppingarna har kommit och uppvaktar varandra, men de höll sig så långt ut på sjön så det blev inte foton på dem.
 
Nu börjar det knoppas riktigt ordentligt och det är ju inte helt fel. Tyvärr såg jag inte surrisar idag som jag kunde fota.
 
 






4 kommentarer:

  1. Det blev en väldigt fin dag. Glassen satt fint ;-) Ha det så bra/Bodil

    SvaraRadera
  2. Tur med vädret hela helgen! Nu knoppar det överallt på tråd och buskar.
    Fina bilder på vårens blommor och knoppar.
    Ha det så fint!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Fina blomster :) Här är det lövigt och brunt fortfarande.
    Ha det fint på veckans första dag.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är en kall vår. Härligt att se alla vackra blommor du tagit kort på gör mig glad .

    Kramar

    SvaraRadera