Sidor

lördag 7 april 2018

Nu har de kommit!

Nu är svanarna på plats. Tyvärr blir det öppet vatten på andra sidan sjön innan isen går på min sida, så de var där. Dessutom kom ett helt gäng sångsvanar och landade där. De flög iväg efter ett tag, så då de vilade sig nog bara ett tag.

 
 
 
 
Andra fåglar flög också över sjön. Ett gäng tranor (tror jag) kom. Fast de flög åt fel håll - de flög söder ut. En ensam trana hade tydligen kommit lite vilse. Den flög över Stora Sköndal och trumpetade. Ropade väl efter sina kompisar kan jag tänka.
 

 
 
 
Nu börjar blommorna komma. Buskarna börjar få knoppar. Det är så härligt. Fast lite väl kallt är det fortfarande.
 
 


 
 
 
Flera personer var ute och åkte skridskor på isen. Åter igen, fattar inte att de törs.
 





5 kommentarer:

  1. Fågellivet har tagit fart då kan vi vänta oss riktig vår snart. Härligt att vårblommorna syns nu. Skilla har så fin blå färg, hade vi massor på landet. Får hoppas Tranan hittar flocken igen. Härliga foton!
    Ha det så fint!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte sett den, så den hittade nog sina kompisar. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  2. Här har någon enstaka Trana flugit över, men jag tror att dom har ryggarna neråt.... dom vill nog inte se det vita här hos oss :)
    Ha det fint.
    PS gårdagens blogg kom inte min kommentar fram till, eller också har du fått massor. Har det hänt så får du ta fram suddgummit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De låter så mycket när de kommer. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  3. Härlig tid som kommer nu. Ha det så bra /Bodil

    SvaraRadera