Sidor

söndag 9 september 2018

Härligt ute!

Vilken helg det har varit! Varmt och soligt.

Gick först och röstade och det gör jag i min gamla skola. Lite nostalgi är det. Denna gång var det i matsalen - underligt, men jag tyckte den hade blivit mindre...

Tog mig sedan en prommis. Hade hoppats på att få se svanarna, men de var inte på plats tyvärr. Sothöneungarna har blivit lika stora som sina mamma och pappa. Lite syskonbråk infann sig.


 
En hel del surrisar såg jag. Mycket folk "på byn", så jag ville inte stå och glo in i buskarna för mycket. Har dessutom kommit på mig själv att jag snackar med surrisarna och ber dem sitta stilla.
 

 
Blommor och blader har börjat om på ny kula efter regnet. Inte helt fel.
 








3 kommentarer:

  1. Jag har knapp sett några surrisar i sommar. Men nu har jag sett 3 små getingar, som verkade hungriga.
    Fina bilder från sin promenad👌 imponerad att det finns så många blommor trots torkan.
    Ha det så fint!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Många fina bilder från promenaden. Härligt med syskonbråk även bland fåglarna :-) Typiskt ungar oavsett om det är människobarn, fågelungar eller djurungar :-) Ha det så bra/Bodil

    SvaraRadera
  3. Ha ha klart du måste prata med de små liven, hur ska de annars veta att du tänker fota dem? Härliga bilder igen. Kram/Pia

    SvaraRadera