Sidor

söndag 18 februari 2018

Atjoooo

Nu har den brutit ut - förkylningen. Attans, jag som trodde jag skulle klara mig eftersom jag redan varit förkyld två gånger under hösten.

Fördelen är att jag kan ta det lugnt och hemma och dels planera/hitta ställen dit utflykterna kan gå i vår/sommar/höst och dels rensa bland mina foton.

Hittade dessa foton. De är tagna i Ågesta (som ligger strax söder om Stockholm). Det har bott människor där sedan järnåldern och visst kan man tänka sig att man haft några slags riter kring detta flyttblock, eller hur?  Måste ta mig dit igen i vår och se om jag känner några vibbar.



 

 


8 kommentarer:

  1. Usch! Har du fått den jobbiga förkylningen, så tråkigt!
    Tur du har lite som du kan sysselsätta dig med tills du blir frisk igen.
    Stora stenar, de har jag missat när jag varit i Ågesta.
    Krya på dig!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Visst är den jobbig förkylningen. Inte så snuvig, det har satt sig i luftrören. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  2. Samma här, förkylning alltså :( Starka krafter har flyttat på dom bumlingarna, det måste ju vara under istiden. Krya på dej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tänk vad den där inlandsisen kunde göra. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  3. Vilken otur, krya på dig! Spännande med stenblocken. Ha det så bra/Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, visst är det spännande att låta fantasin springa iväg. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  4. Väldigt vad bacillen gillar dig 3 gången gillt. Spänade upptäcka nya sker platser. Roligt att kunna gå tillbaka vi all bilder man tagit. Krya på dig nu.

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, många foton som jag glömt bort. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera