Sidor

söndag 11 februari 2018

Tji vår

Igår blev det som sagt en tur till staden. Inte lika fint som i fredags. Lite trist. Gick för att fota lite måsar, men de ville inte riktigt ställa upp på bild. Fast jag hade bröd med mig. De ska väl ha högre lön kan jag tänka.




Träffade en kompis och vi gick till Fotografiska. Det var fina foton där. Det var bland annat kinesiska fotografer och de fotona var jättefina. Det roligaste var nog att titta på alla röntgenbilder, som var en del av utställningen. Det var bilder på allt från bussar till sjöhästar.

Sedan tog vi en prommis ner mot slottet. När vi kom gående där var det ett förfärligt trummande. Trodde det var vaktombyte uppe på slottet, men det var det inte. Det var någon kinesisk procession som gick över bron som går till Skeppsholmen. De bar på en drake.


 
 
Vid Strömmen fanns så klart ett gäng fåglar. Lite svårt att fota dem eftersom de far hit och dit och klumpar ihop sig. Det var ett par sångsvanar där och dem ser man ju inte så ofta.
 
 
 
Lite andra fjäderfän fanns det där också. Det är roligt att stå och titta på dem.
 
 



 
 


7 kommentarer:

  1. Det blev en fin dag fast vädret inte var det bästa. Härlig bild från bron med den Kinesiska draken.
    Du fick några bilder på fåglarna i Strömmen. Jag tror det är mindre med fåglar i år. Det finns så mycket öppet vatten, så de hittar föda där de vistas.
    Ha en fin dag!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Det var roligt på Fotografiska, det var fina bilder vi såg. Ha det så bra/Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu bara längtar jag efter vår, så vi kan gå ut och fota lite blommor. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  3. Du fick ju några fina bilder i alla fall. Härligt med Draken på bron, tänkte först om det var inför det kinesiska nyåret men det är ju inte förrän den 16:e feb. men de behövde kanske vädra den orange draken hihi. Idag vet jag inte vad som hänt med fåglarna här. Vet inte om det var kajor men de kom i hundratal och slog sig ned i trädkronorna runt huset här. Troligen en konferens om det var lönt att vänta in våren här eller om de skulle dra söderut. Ha de så bra vännen och tack för dina kommentarer hos mig Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var fin draken, synd bara att jag inte var lite närmare den. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  4. Härligt att få se en Drake på stan :) Fina fågelbilder är det. Här har alla fåglar det lite kämpigt med all snö, och likaså Ekorrar och Rådjuren. Det gäller att mata dom, så dom överlever. Idag är det flingor i luften igen, och en riktig kylig snålblåst.
    Ha en fin Måndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer tre rådjur utanför mitt hus nästan varje morgon och oj, vad de får krafsa. Fast ibland (läs ofta) har vi ju inte haft någon snö här. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera