Sidor

onsdag 6 juni 2018

En dag på slottet och lite annat

Idag var det öppet hus på slottet.

Innan jag åkte dit gick jag ner till sjön och träffade ett helt gäng kompisar. Svanarna har tydligen inte fått några småttingar ännu, för det fanns bara en ensam dito vid badet.


Likadant var det med sothönan. Inga ungar där - inte som var framme och visade sig i alla fall.


Däremot kom fru Gräsand med sina småttingar. Fem stycken hade hon fått. Vilka dunbollar!





Åkte sedan in till stan och träffade mina kompisar. Det var kul att se delar av slottet som man annars inte får tillträde till. Logården och inre borggården var öppna.







Kungen såg jag inte, men däremot en hel del käcka och stiliga gossar.

 
Man visade även upp kungens bilar, ganska snygga måste jag säga.
 

 
Det blev en fin nationaldag. Lite kallt, men annars var det bra.
 











6 kommentarer:

  1. Det blev många fina bilder från slottets öppna hus. Roligt att ha på bild det som inte visas annars, utan via TV. Det finns en fin bilpark att se. Stort bil intresse har alltid funnit inom kungafamiljen.
    Vilka små söta andungar. Idag kände jag saknaden från mina änder på landet. Får hoppas de blir omskötta.
    Ha det så fint!
    Kramne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu börjar det komma fler och fler andungar. Slottet var kul att se. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  2. Trevligt med en guidning vid Slottet. Massor av söta fåglar också :). Igår hörde jag Lommen i sjön, hoppas den är på väg tillbaka.
    Ha det så bra/Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, lommen har jag inte hört i år. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  3. Från smått till slott.... Fina bilder har du fått till. Jo, det finns säkert mycket att titta på där, har själv aldrig varit vid slottet utan bara sett på TV. Ha de så gott Kram/Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen tycker jag att slottet inte alls är så fint, men det var kul att se sådant man aldrig ser annars. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera