Sidor

söndag 3 juni 2018

Reprisen

Lika varmt idag som igår. Fast morgnarna är helt underbara.

Idag såg jag en av svanarna, så det har nog inte kommit några ungar ännu.

Dessutom kom tolv (12) stycken sångsvanar farande. Tyvärr missade jag dem när de flög förbi och de landade långt ute på sjön.

Herr och fru gräsand tog sig en tupplur. Stå på ett ben och sova måste vara ett konststycke! Även om hon kikar här på fotot, så stod hon på ett ben och sov.


Ville fota fjärilar denna helg, men såg nästen ingen alls. Några småpluttar som inte alls ville ställa upp som modeller.
 
Glömde bort att tala om att jag såg en räv igår. Hade inte kameran redo, så det bidde inget foto. Kul att se en i alla fall.
 







 
 
 


6 kommentarer:

  1. Fina bilder! Ha det så bra/Bodil

    SvaraRadera
  2. Mysigt att Räven var ute på en morgonprommis. Härliga bilder från din fotorunda. Jag har inte sett någon fjäril ännu, kanske för varmt.
    Ha det så fint!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte sett en räv ute i det fria på jättelänge. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  3. Äntligen har vi det lite svalare med moln och nada sol idag (måndag). 28 grader inne på kvällarna har det varit nu och det är lite väl häftigt. På tal om Räv så slank det förbi en härute på gatan i går kväll. Hördes sen ett himla liv vid 1-tiden på natten och var rädd att räven var på någon katt. Men det var grannens "terrorist"katt som gav sig på en annan katt, men försvann när jag ropade genom fönstret. Härliga bilder har du lagt in igen, tack för dem. Ha de gott / kram Pia

    SvaraRadera
  4. Det var kul att se räven. Jag har också katter utanför som slåss och låter. Assar ser alltid lika förskräckt ut varje gång. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera