Sidor

lördag 2 juni 2018

Varmt är det...

...fast det vet/känner väl alla.

Assar katt har varit sjuk och varit hos veterinären. Ingen rolig upplevelse att försöka få in honom i buren. Fick god hjälp av Niclas på Djurtransporter. Assar blev röntgad. Ingen fraktur i svansen hittades. Troligen inflammation i svans/ryggslut/vänster höft. Mycket bättre nu, men lite jobbigt att gå på lådan och göra nummer 2. Han får väl spänna sitt onda ben då kan jag tänka.

Har varit i Västerås och Vallby som är ett friluftsmuseum. Jättefint var det. Kolla gärna fotoalbumen som är döpta till Västerås och Vallby (logiskt, eller hur?).

Tog min sedvanliga morgonprommis. Det är så skönt ute då. Doppingarna har nog fått sina ungar nu eftersom boet var tomt. Såg två små gräsandsungar, som dock inte ville vara med på bild. Svanarna såg jag inte alls.

 










7 kommentarer:

  1. Så tråkigt med Assar. Hoppas det blir OK snart. Ser att du gjort om i bloggen, fint👌Ditt göra inlägg har inte visat sig på min sida, därför kommer kommentaren lite sent.
    Ha det så fint i värmen😓
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han mår bättre och bättre, tack. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  2. Stackars Assar, skönt att han är på bättringsvägen. Ha det så bra/Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han blir bättre för var dag som går. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  3. Stackars lilla Assar-pojken, men bra om det går åt rätt håll nu. Jag sitter här och har abstinens, måste försöka få till en hemsida. Den förra funkade heller inte som jag vill, man blev bortskämd med Zoomin..... Nu ska jag kolla på fina bilder. Ha en fin sommarsöndag/Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker faktiskt detta alternativ är riktigt bra. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  4. Skönt att Assar mår bättre!
    Ha det så fint!
    Kramen

    SvaraRadera