Sidor

fredag 30 mars 2018

Kuckeleku!

Nu är det påsk. Tidig dito i år, men när det är påsk finns det hopp om att våren kommer på riktigt.

I morgon, påskafton ska jag åka till min kusin på Gräddö. Skulle egentligen ha stannat över natten där, men eftersom Hammarby ska gå sin årliga vårprommis till Gullmarsplan kommer allt stå stilla på söndag.

Vi ska bland annat till Samtorps gård. De har hjortsafari där. De har inte bara hjortar utan även vildsvin, visenter, mufflonfår och andra djur. Det roliga är att när jag sökte efter den gården fick jag hela tiden upp kusinens hemtrakter. Fattade inte vad det var för fel på Google maps...Fast nu var det ju så att "hjortstället" ligger helt nära där hon bor.

Önskar er alla en Glad Påsk!




4 kommentarer:

  1. Härligt att åka ut i Skärgården och kolla in en massa djur och gå på Hjortsafari!
    Har du tid över och inte har något för dig, kolla in SVT Play där går Miniatyrmakaren, 3 avsnitt. Det handlar om 1680 talet. Jag har kollat in första avsnittet, nu blir det andra.
    Glad Påsk!
    Ha det så fint!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en fin dag! Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  2. Äntligen tog jag mig tid att kolla in din blogg igen. Vart en del att läsa ikapp. Kul att du fått ditt DNA och det var så utbrett ändå. Jag fattar bara inte hur man kan se 1000 år tillbaka för det är ju inte så himla många år som DNA-test genomförts. Själv har jag varit fast i att kolla Gubbens släkt som for till Amerika i slutet av 1800-talet och har hittat bild på båten Egypt som 3 syskon 12-18 år själva for iväg med och även passagerarlistan. Tycker det är himla kul att få tag på bilder! Är avundsjuk på dina snödroppar o andra vårtecken, fast jag bor 40 mil söderut så finns det inte tillstymmelse till vår i backen här, bara snö och snö. Men de blir väl vår tur att njuta av de första knopparna snart. Kul med hjortsafari men vildsvinen får gärna försvinna för min del, här finns det hur mycket som helst i skogarna och på vägar Usch! Ha nu en jättetrevlig påsk och hoppas du hör på ditt öra nu. Kram / Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så kallt på nätterna här, så nu står allt stilla. Man har väl sitt DNA-med sig på ngt vis. Kul var det i alla fall att göra det. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera