Sidor

lördag 3 mars 2018

Nu är det vinter

Äntligen sol och riktig vinter! Oj, vad det har snöat i veckan. Lite besvärligt att ta sig till jobbet eftersom bussarna inte har kommit som de ska. Fast det har gått rätt bra ändå.

Tog en prommis i morse och det var så fint ute. 10 grader kallt och sol. De har plogat upp skridskobana på isen, så jag vågade mig ut på den idag. Tänkte som så att om en traktor kan åka där, måste den hålla för mig.

Önskade att jag hade min spark kvar. Då skulle jag sparka mig runt banan. Fast kanske inte hela vägen, för den är 2 mil lång.





7 kommentarer:

  1. Vitt och fint ute. Idag har det varit en underbar dag, fick nästan vårkänslor!
    Härligt att du är i gång igen efter förkylningen.
    Fina vinterbilder från din promenad. Fint plogat på isen!
    Ha det så fint!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så skönt när solen skiner ute! Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  2. Vackert med snö när solen skiner och det känns bara friskt när det är kallt, bara det inte blåser .... då går jag in hi hi. Vi har varit förskonade från stora snömängder här, har bara fått ca 10-15 cm och det är alldeles lagom. Ha en jättefin dag idag också hoppas solen skiner på dig med. Kram/Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så härligt når det är vinter, när det ska vara vinter. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  3. Det var en härlig vinterdag igår. Egentligen är det kul att gå på isen, det är skoj att se saker och ting ur en ny vinkel. Ha det så bra/Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, att det är kul att se saker från ett annat håll. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera
  4. Kan bar hålla med vacker dag vi njöt ute Dalarö man ville inte gå hem. Har inte åkt spark sen jag var barn. Jätte fina vinterbilder.

    Kvälls kramar

    SvaraRadera