Sidor

fredag 9 mars 2018

Ledig dag!

Idag tog jag ut en semesterdag. Så skönt!

Min chef tyckte det var helt okej att gå ner i tid, men jag skall vänta cirka en månad. Vi ska börja med nytt schema (arbetsuppgifter) nu på måndag, så jag väntar tills "provmånaden" är över.

Igår träffade jag mina gamla kollegor från barnröntgen och det är alltid kul. Vi åt på en vietnamesisk restaurang. När jag kom tillbaka från toa, så var det en kille som smet från notan. Tjejen som var servitör försökte hålla fast honom, men hon var liten och han var stor. Arg blir man!

Annars är det rena våren här. Visserligen ingen sol, men snön smälter och det blir stora pölar. Koltrasten har börjat sjunga så smått och varje morgon här jag korparna.

I morgon bär det av till Uppsala. Det ska bli kul.




3 kommentarer:

  1. Skönt med en ledig dag! Håller med om att det känns som om våren kommer snart.
    Härligt att det kommer att lösa sig med din fundering! Skönt med lite ledigt när vår ch sommar kommer.
    Ha det så fint!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Det är skönt med en ledig dag rätt som det är. Härligt om ditt önskemål går i lås. Koltrasten sjunger så vackert. Ha det så bra/Bodil

    SvaraRadera
  3. Alltid trevligt med en ledig dag. Vad bar att du får gå ner i tid så får du gör lite vad du vill. Vad är det för människor har man inte råd varför gå ut och äta sjukt .
    Kvälls kramar

    SvaraRadera