Sidor

söndag 5 augusti 2018

Äntligen!

I morgon börjar jag äntligen min semester. Det är varit långa och varma dagar, men nu är jag äntligen där!

I natt vaknade jag av värsta smällen. Trodde först det var åskan, men det var det inte. Det var något som detonerade i Sköndals centrum. Bor nära, så det lät rejält. Vet inte vad det var, men enligt FB-gruppen Sköndalsbor var både brandkår, ambulans och polis på plats. Kul grupp är det i alla fall. Man får reda på smått och gott i grannskapet.

Tog en prommis i morse. Svanungarna har vuxit rejält. Tyvärr låg de på stranden och de hade även lämnat "visitkort", så det blev inga fina foton. Det var inte lite bajs heller.



 
När jag gick från gamla golfbanan (som nu är en stor äng) kom det två rådjur. Bocken jagade hinden och hon skrek. Fort gick det. Mötte dem igen en bit bort och han fortsatte att jaga henne. När jag kom ner mot sjön stod de båda och flämtade. Ingen kondis? Om du kollar noga ser du att hon flämtar.
 
 
Såg bävern idag igen. Tyvärr såg han/hon mig först och simmade ut så jag fick inga foton denna gång heller. Synd, för annars hade jag fått fina foton på den.
 
I morgon blir det nog en tur till Skansen. Måste se hur mycket vargungarna har vuxit.
 











2 kommentarer:

  1. Härligt att börja sin semester när den värsta värmen är över. Svanungarna har blivit stora. Härligt att de är kvar och inte verkar rädda av dig.
    Otäckt att vakna av smällar på nätterna. Bra att du hittat en Fb grupp för Sköndal.
    Hoppas du får en fin dag på Skansen. Fina bilder från fin promis.
    Ha det så fint!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så skönt ute nu. Det börjar till och med bli svalt inne. Ha det så fint! /Elisabeth

      Radera