Sidor

måndag 6 augusti 2018

Inte helt fel...

...med semester. Fast det tar väl några dagar innan jag fattar att jag har det - semester alltså.

Idag blev det ett besök på Skansen. Trodde det skulle vara lite mindre mängd folk där - det var det inte.

Såg inga vargvalpar idag. Mamma och pappa varg så jag, men som sagt inte småttingarna.

En rolig tupp såg jag däremot. Han var stöddig mot två andra tuppar och det var ett fasligt liv på honom.



 
Lodjuren var framme och visade upp sig. En av dem hittade mat i gräset. Det var (tror jag) en vit kanin. Gott verkade det i alla fall vara.
 


 
Flera kalvar fanns det. Den som håller till vid Skånegården har vuxit till sig rejält. Det hade kommit två uppe vid fäboden. Den ena ville tyvärr inte vara med på bild, men en fick jag med i alla fall med. Så söt!
 

 
Ibland när man fotar blir det så fel - fast rätt på något vis...
 
 
Det blev en bra dag trots att det var mycket folk och fortfarande lite för varmt.
 












3 kommentarer:

  1. Härliga bilder från en gin dag på Skansen. Semestertider är inte över än, då jag förstår att det var mycket folk. Temperaturen spelade säkert in också. Fint att maten serveras i naturen, så djuren kan få söka som i vilt tillstånd.
    Ha en fin kväll!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Får ta mig till Skansen i slutet av min semester. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Semester är fina grejer ;-) Det finns mycket fint på Skansen både att titta på och fotografera. Ha det så bra/Bodil

    SvaraRadera